14.3.12

9 hari lagi,

"Awak nak pergi mana tu?"
"Buai.."
"Mari, piggy back"
Dikendongnya budak kecik untuk turun ke playground bawah rumah mereka. Dari tingkat 12 sampai dekat basement. Sampai dekat buai di kendongnya budak kecik tu.


"Thank you, angel!"
"You're most welcome, budak kecik"

That moment when he called me, 'budak kecik' and everything is very perfect. I shall be more kid and more cute after this. Apa aku nak, aku dapat. Dia jaga aku.. rapi.

Sepetang main buai. Tawa aku dengar satu alam. Gembira betul budak kecik ni. Aku nampak dia senyum. Dia pun gembira. Sama-sama gembira. Tapi bibirnya terkumat kamit. Apa dia buat?

Mulut budak kecik tak habis bercerita. Lepas satu cerita, satu cerita. Di sambung dengan blur dia. Lepas tu gosip yang dulu pun di bangkitkan semula. Tak penat betul dia bercakap.


"Terimakasih!"
"Kenapaaaaaa?"

Di biarkan saja soalan itu tergantung, hanya senyum dari budak kecik kelihatan. Manis sekali!

"Apa yang awak terkumat kamit tadi tu?"
"Oh rahsia!"
"Alaaaaa bagi tau laaaaahhhhhh"
"Saya doa. Doa supaya saya dengan awak kita sama kuat sama comel untuk pergi masa depan"







Ini cerita paling special. Sebab ada aku dengan dia. Tak ada lain-lain