23.5.10

kau sakit ke?

aku dengar kau panggil dia. kenapa panggil ?
aku dengar kau mahu dia. kenapa mahu ?
seingat aku kau pernah cakap, kau tak akan putar balik masa.
aku tak akan lupa itu weh. tak lupa.
apa yang kau nak ? past is past kan ?
time kau cakap itu, kau angkuh.
sekarang, kau rebah. kau sunyi.
kau mahu dia balik ? kenapa ?

aku masih tak faham. cell otak aku tak dapat nak cerna.
apa kena dengan kau ni ? tak tahu ke, orang yang kau panggil tu sudah ada hidupnya sendiri.
tahu tak ?
aku kasihan dengan kau.

sanggup jilat ludah yang kau dah campak tepi tong sampah. hu ?
maaf lah bahasa aku kasar, aku faham kau. tapi, faham lah dia jugak.
pergi lah. pergi lah jauuuh. pergi.

aku benci kau seribu kali ganda. tengok muka kau pon rasa nak siat saja. tapi, aku manusia. punya adabsopan. walau sebanyak mana benci aku pada kau, aku tak akan simpan dendam. aku sakit, kau yg kena tanggung apa yg aku rasa ni. boley?

*sigh*